Analityka internetowa to wiedza o użytkownikach strony oraz skuteczności reklamy. Zobacz, na czym polega jej pozyskanie.

Co to jest analityka stron internetowych?

Strona internetowa powinna być przyjazna swoim użytkownikom oraz spełniać ich potrzeby w najlepszy możliwy sposób. To najważniejsza rzecz, jeśli chce się osiągnąć realny sukces w sieci. Silna obecność w social media, dająca efekty promocja online, pozycjonowanie czy spełnianie nowoczesnych standardów w tworzeniu stron www są tak dopiero jednymi z wielu kroków na drodze do sukcesu. Głównym problemem dla firm działających w branży e-handlu jest niski wskaźnik konwersji. Dana strona ma spory ruch w sieci i tym samym jest popularna wśród użytkowników, ale nie przekłada się to na wzrost naszych przychodów. W takiej sytuacji dobrze się sprawdza analityka internetowa, czyli działania analityczne, których podstawowym celem jest zbadanie preferencji, zachowania oraz reakcji użytkowników na różnorakie czynniki.

Niemniej ważne jest odpowiednie przeprowadzenie tego procesu, który wymaga nie tylko wiedzy w tym zakresie, ale również sporej dozy zaangażowania. Podczas realizacji zadań z tym związanych najważniejszą rzeczą jest zabranie możliwie szerokiej porcji informacji o grupie odbiorców, np. klientów naszego sklepu online. Najważniejsze jest przy tym pozyskanie pewnych schematów, części charakterystycznych dla wszystkich tych użytkowników, które łączą się w logiczną całość. Analityka internetowa daje nam dostęp do ważnych danych, które mogą być wykorzystane w poprawianiu funkcjonowania naszej witryny. Jeśli precyzyjnie wiemy, jaka grupa docelowa jest charakterystyczna dla naszego biznesu, to możemy wdrożyć różne formy zachęty, które zwiększą aktywność internautów na naszym serwisu. Na przykład poprzez poprawę czynnika konwersji rozumiemy dodanie odpowiednich poprawek w funkcjonowaniu tych elementów, które wcześniej zniechęcały ich do zakupu u nas.

Jedną z ważniejszych cech systemowo przeprowadzonej analityki internetowej jest sprawdzenie tego, jak skuteczne są naszej kampanie reklamowe. Dowiadujemy się z tego czy konkretna kampania przyniosła odpowiednie efekty w postaci zysków – czy poniesione na nią koszty nam się zwróciły. Daje nam to możliwości optymalizowania środków, jakie wydajemy na kampanie, z równoczesnym zwiększeniu skuteczności. Po prostu kończymy kampanie niedochodowe, a zostawiamy te, które przynoszą nam oczekiwane wyniki.